Återbetalningspolicy

Kan jag returnera produkten?

Du har rätt att ångra dig i fjorton (14) dagar, räknat från den dagen du mottagit varan.

Du får inte ångra ditt köp om det totala priset är mindre än 400 SEK.

Hur gör jag en retur?

Önskar du göra en retur är första steget att kontakta oss via mail: support@gzelly.app
För att göra en retur behöver du fylla i returformuläret som du hittar här: (konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf).

Du återlämnar din vara genom att skicka den till oss.

Adress fås genom email.

Kvitto eller annat inköpsbevis ska skickas med varan.

Vid retur står du för risken för varan tills dess att vi har mottagit den. För att din retur ska bli godkänd ska varan returneras i ett bra skick. Vi har rätt att göra avdrag på återbetalningsbeloppet om varan hanterats på ett sätt som inte ör nödvändigt för att undersöka den och återsänds i sämre skick än skicket du mottog den.

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss.
Notera samt spara ev. kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om inlämningskvitto.

Vad kostar det att returnera en vara?

Du själv bekostar eventuell kostnad för returfrakten.

Hur byter jag en vara?

Kontakta vår support via chatten på hemsidan https://gzelly.app/ eller via email: support@gzelly.app

Hur reklamerar jag en vara?

Fel på varan, felleverans eller transportskada skall reklameras inom "skälig tid" från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid. Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt.

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid reklamationstvister råder vi dig att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden som hjälper dig att få tvisten prövad. Tänk på att alltid skapa en kopia på din reklamation ifall en tvist skulle uppstå.

För att reklamera varan kontaktar du oss och meddelar reklamationsorsak.

Om vi bedömer att detta är giltig reklamation så skickar vi ut en returetikett som du kan använda för att kostnadsfritt returnera produkten till oss.

Så snart vi har tagit emot och behandlat din reklamation så skickar vi antingen ut en ersättningsvara eller krediterar kostnaden för produkten beroende på vad du önskar.

När görs återbetalningen?

Återbetalning av godkänd retur sker inom 5 dagar.

Kontakt

JDEF Trading AB
support@gzelly.app